Category Manager - Sorø eller Albertslund

Har du lyst til at blive en del af en dynamisk virksomhed i vækst?

Har du en solid erfaring med strategisk indkøb og ønsker du at være med til at udvikle vores strategiske indkøbsafdeling og derigennem skabe merværdi for firmaet? Og har du tidligere arbejdet med strategisk og meget gerne også projekt indkøb hos en maskinbygger og / eller ingeniørvirksomhed? Så er du muligvis den Category Manager, vi har brug for hos Simatek.

Om Simatek A/S - Ren luft for en bedre verden
Simatek A/S er førende producent af industrielle emissions- og luftforureningskontrolløsninger. Vores høje værdiprodukter og systemer, optimere fodaftryk, ydeevne, pulvergenvinding og vedligeholdelse til industrianlæg verden over. Simatek A/S har for 2 år siden købt alle intellektuelle ejendomsrettigheder (IP) til FLSmidths stoffilterforretning og enheder i Danmark og Indien til at markedsføre og levere posefiltre globalt. Vores hovedsæde er placeret i Sorø, men vi har også kontorer i Albertslund og Jerslev, samt Chennai i Indien. Du vil få din daglige gang enten på vores kontor i Albertslund eller Sorø. Vi er ca. 100 ansatte. Læs mere om https://simatek.dk/

Om rollen
Vores kommende Category Manager skal via et solidt og dokumenteret aftalegrundlag sikre forsyningskæden til Simatek A/S, du vil gennem din rolle være med til at skabe et vigtigt overblik i en travl hverdag. Du får du ansvar for dine egne indkøbskategorier, sourcing af nye leverandører, kontraktforhandling og desuden forhandling af større indkøb til vores projekter. Da vi primært indkøber OEM produkter kræves en god forståelse af producentens produkter, specifikationer og priser. Vores Category Manager vil typisk samarbejde tæt med producenten for at forhandle priser, betingelser og leveringstider, og sikre at de modtagne produkter opfylder de nødvendige kvalitetsstandarder og specifikationer.  Dine arbejdsopgaver vil nærmere bestemt være:
  • Analyserer efterspørgsel og prisudvikling for strategiske nøgleprodukter på det globale marked inden for eget ansvarsområde for at sikre langsigtet levering af strategiske nøgleprodukter
  • Leder kategoriaktiviteter og vejleder relevante interne interessenter for at sikre, at langsigtede kategoristrategier implementeres og også overholdes
  • Udarbejde og eksekvere på strategierne for eget område
  • Finde, udvikle og forhandle med diverse strategiske leverandører for eget område
  • Implementere nye leverandører og aftaler i Operationelt Indkøb
  • Samarbejde på tværs af organisationen med produktejere, teknik og salg
  • Forestå forhandling af større ”indkøbspakker” til vores projekter
  • Rejseaktivitet i primært Indien, Kina og Østeuropa – samt deltager i møder i Sorø eller Albertslund.
Om dig - du er proaktiv og arbejder dedikeret med deadlines
Din solide baggrund som strategisk og teknisk indkøber gør, at du naturligt navigerer rundt i rollen og har styr på at udvikle og eksekvere i henhold til strategien – så vi sikrer en god og hurtig service overfor vores kunder. For at få succes i rollen er det vigtigt, at du tidligere har arbejdet med strategisk indkøb, og at du har erfaring fra en teknisk orienteret virksomhed, hvor du har været vant til at arbejde med deadlines. Du besidder generelt gode samarbejdsevner, struktureret og forhandlingsvant, som gør, at du let kan komme i mål med opgaverne.
Som person er du proaktiv og målrettet, så du naturligt tager ansvar for de opgaver, du bliver stillet og du hjælper gerne til, hvor der er brug for dig. Du har en detaljeorienteret og struktureret tilgang, når du er på arbejde, og din økonomiske forståelse er med til at give dig et bedre indblik i vores forretning, så vi køber det rigtige varer ind. Du trives godt med udfordrende og varieret opgaver, samtidigt med at du ønsker at bidrage til at vores processer løbende bliver optimeret. Du kan begå dig på dansk og engelsk i både skrift og tale. Det er vigtigt at du har erfaring med rejseaktivitet og kan forstå samarbejdet med leverandørerne på egen hånd.
  • Du er uddannet inden for Supply Chain og gerne fra en produktionsvirksomhed eller lignende international virksomhed – du har min. 5 års erfaring fra lignende rolle.
  • Kendskab til projektindkøb  
  • Fremragende kommerciel og finansiel forståelse
  • Veludviklede kommunikationsevner og hvordan man skaber buy-in
  • Du har et mindset, der siger ”sikkerhed og rettidig omhu før alt andet” – og har en robust karakter
  • Du er ærlig, direkte og har gennemslagskraft til at skabe forandring gennem din approach
  • Du er vant til tæt leverandørkontakt og er en tillidsfuld og ærlig person, der opnår respekt via din faglighed
  • Solide forhandlingsfærdigheder
  • Solid kontrakt erfaring
  • Stærke kommunikationsfærdigheder også på engelsk
  • Være proaktiv og systematisk/praktisk problemløsning baseret på fakta
  • Være god til at spotte forbedringsområder og implementere forbedringer
  • Tage ansvar for egen udvikling i samarbejde med din leder
Vi tilbyder dig
En stilling i International, innovativ og fremtidstænkende virksomhed i vækst. hvor du bliver en del af en kultur, som står for integritet, fleksibilitet, involvering og innovation. En unik teknologi og specialviden danner grundlaget for alt arbejde hos os – og vi er en førende producent af luftfiltreringsløsninger til industrien. Vi går op i fleksibilitet, frihed under ansvar og et godt arbejdsmiljø, har meget fokus på trivsel, arbejdsmiljø og sociale aktiviteter. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Ansøgning og kontakt
Er du interesseret i stillingen, så send venligst din ansøgning og dit CV via linket nedenfor. Vi afholder løbende samtaler med egnede kandidater til stillingen, da den skal besættes snarest muligt. Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Dorthe Majbrit Bonnicksen fra DeZignated ApS på telefon +45 27154303 som varetager rekrutteringsprocessen i samarbejde med Simatek A/S rekrutteringsprocessen. Vi ser frem til at høre fra dig.
 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist: Hurtigst muligt
Kontaktperson:
Dorthe Majbrit Bonnicksen +45 27154303
DeZignated ApS
info@dezignated.dk
+45 2715 4303
New Corporate Community, Arne Jacobsens Allé 15, 2300 København S
CVR 40652663

DeZignated ApS Persondatapolitik